Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Ας διαπραγματευτούμε με γνώσεις

Οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ξεκάθαρα πια πως οι Ευρωπαίοι αλλά και οιΑμερικάνοι δεν επιθυμούν την ελληνική χρεοκοπία. Η συμφωνία Μέρκελ-Σαρκοζίαλλά και η πίεση που άσκησε ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα δείχνουν ότιη χρεοκοπία της χώρας μας πρέπει να αποφευχθεί για τα κοινά συμφέροντα όλων.Ο φόβος για ντόμινο είναι υπαρκτός και παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση πρώτη τοείχε αντιληφθεί δεν διαπραγματεύτηκε όπως θα έπρεπε, πιθανότατα λόγω απειρίας σετέτοια πρωτόγνωρα τότε θέματα αγορών.
Όμως οι άνθρωποι της Τρόικας πιθανότατα γνώριζαν απλά δεν επιθυμούσαν απότην αρχή να δώσουν τα πάντα στην Ελλάδα χωρίς «ανταλλάγματα». Δηλώσεις όπως «δεν υπάρχει σάλιο», «διεφθαρμένη χώρα», «Τιτανικός» κ.α. που έγιναν από κορυφαία στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης δεν βοήθησαν. Ίσως και το οικονομικό επιτελείο που δεν είχε σφαιρική πολιτική πείρα και ειδική γνώση των αγορών αφούέλειπαν οι κατάλληλοι σύμβουλοι παρά τις άριστες προθέσεις και την ανιδιοτέλειατου, δεν μπόρεσε να διαπραγματευτεί όσο θα έπρεπε. Προσωπικά πιστεύω πως οιτελευταίες εξελίξεις αυτό επιβεβαιώνουν. Ότι δηλαδή η Ελλάδα θα μπορούσε ναπάρει μεγαλύτερη βοήθεια και με λιγότερες θυσίες από τον ελληνικό λαό, αλλάδεν τα κατάφερε λόγω απειρίας συγκεκριμένων βουλευτών, Υπουργών και τωνσυμβούλων τους. Το λάθος απεδείχθη και στην πράξη.
Πριν από λίγες μέρες που κορυφώθηκε η κρίση στην Ελλάδα, μας ζητούσανυποχρεωτικά συναίνεση και λίγο έλειψε να οδηγηθούμε σε εκλογές, η «σκληρή»Μέρκελ συμφώνησε με τον Γάλλο πρόεδρο Σαρκοζί για οριστική λύση του ελληνικούπροβλήματος με ένα νέο δάνειο μαμούθ। Αυτό μπορεί να είχε γίνει μερικούς μήνεςνωρίτερα, γιατί οι ευρωπαίοι γνώριζαν αλλά η ελληνική κυβέρνηση όχι।Ο φόβος του ντόμινο είναι υπαρκτός. Αν πληρωθούν τα ελληνικά CDS το πιο πιθανόείναι οι κερδοσκόποι να επιτεθούν στην Πορτογαλία, την Ιρλανδία, την Ισπανίακαι την Ιταλία και σταδιακά δεν αποκλείεται να φτάσουν ακόμα και στις ΗΠΑ.Ήδη υπάρχουν δημοσιεύματα που λένε μην κοιτάτε το ελληνικό πρόβλημα γιατίτο αμερικανικό είναι πολύ μεγαλύτερο. Και η επίθεση θα είναι εύκολη υπόθεσηγια τους κερδοσκόπους αφού το ελληνικό χρέος είναι για παράδειγμα στην κατοχήξένων τραπεζών και ασφαλιστικών οργανισμών κατά 70-75%. Οι ελληνικές τράπεζεςέχουν 55 δισ. ευρώ, τα ταμεία 20 δισ. ευρώ και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα 70-90 δισ. ευρώ. Το υπόλοιπο χρέος είναι σε ξένες τράπεζες και ταμεία και αυτές οιτράπεζες είναι κυρίως Γαλλικές, Γερμανικές, Ελβετικές, Ιρλανδικές, Ιταλικές καιΑμερικάνικες. Αναλογιστείτε τώρα τα Ιρλανδικά και Πορτογαλικά ομόλογα πουβρίσκονται και εύκολα θα καταλάβετε ότι το ντόμινο είναι εύκολη υπόθεση για τουςκερδοσκόπους.
Έτσι λοιπόν η λύση για το ελληνικό χρέος, αφού όλοι αποδέχονται πια ότι δενμπορεί να πληρωθεί κανονικά όλο το ονομαστικό ποσό, είναι orderly default καιόχι disorderly default. Orderly default εννοούμε ότι με συνεργασία των εταίρωνμας πρέπει να αποφασιστεί να γίνει είτε αναδιάταξη χρέους, είτε κούρεμα με τημορφή επαναγοράς ομολόγων με discount σε σωστό χρονικό σημείο το 2012 με2013 που προβλέπεται να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα ή ακόμη και τώρα γιαόσους καταλαβαίνουν και είναι έγκαιρα προνοητικοί. Ας μη ξεχνάμε ότι τα ΕλληνικάΟμόλογα διαπραγματεύονται με έκπτωση 50% και αν το ελληνικό χρέος αξιολογηθείκαι μετρηθεί σε όρους αγοράς είναι τώρα περίπου το μισό του ονομαστικού.Κανονικά πρέπει να αγορασθεί τώρα, εάν έχουμε το 2012 ή το 2013 πρωτογενέςπλεόνασμα. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τώρα στερούνται από κατάλληλουςμηχανισμούς που θα έτοιμοι σε δύο χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ναοδηγηθούμε σε πιστωτικό γεγονός, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πληρωθούν ταCDS. Δίνοντας τώρα κεφάλαια στην Ελλάδα για επαναγορά του χρέους με έκπτωση50% αποφεύγουν την μελλοντική εκταμίευση 500-800 δισ. ευρώ για να σωθεί γιαπαράδειγμα η Ισπανία σε μία περίπτωση disorderly default της Ελλάδας.Οι ξένοι λοιπόν θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να μην χρεοκοπήσειη χώρα. Αυτό δε σημαίνει ότι εμείς δεν πρέπει να κάνουμε αυτά που πρέπειπροκειμένου να μειώσουμε το τεράστιο έλλειμμα και να σταματήσουμε σε πρώτηφάση τη δυναμική του χρέους και σε δεύτερη να το μειώσουμε. Είναι όμως τώραεύκολα κατανοητό πως η ελληνική κυβέρνηση δεν πίεσε και δεν διαπραγματεύτηκεόσο σθεναρά θα έπρεπε.
Σήμερα εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στον νέο υπουργό Οικονομικών καιαντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Ευάγγελο Βενιζέλο, ο οποίος και τεράστια πολιτικήπείρα και θεωρείται από τους συναδέλφους του ένας από τους πιο έξυπνους Έλληνες।Ας ελπίσουμε ότι αυτά τα προσόντα θα είναι επαρκή. Φοβάμαι όμως ότι (α) εάνδεν αναζητήσει να βρει ο ίδιος και δεν ακούσει με σοβαρότητα όσους γνωρίζουν σεβάθος τις επιμέρους αγορές, (β) εάν δεν στελεχωθεί από κατάλληλους συμβούλους,με ικανότητες μεν αλλά χωρίς συγκρούσεις συμφερόντων, μόνο η ευφυΐα του δενθα είναι αρκετή. Πρέπει λοιπόν να αξιοποιήσει τις ικανότητές του να ακούσει τηνπραγματική αγορά, προκειμένου να κερδίσει χρόνο για τους Έλληνες και να φτιάξειτα οικονομικά της χώρας, αλλά με ανάπτυξη και λιγότερους φόρους και όχι μεστραγγαλισμό των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών. Ας μην επαναλάβει τα ίδιαλάθη που έγιναν από το 2001 ως σήμερα και έδωσαν δώρα προς ισχυρούς κλάδουςδισεκατομμυρίων ευρώ που έβλαψαν τα δημόσια φορολογητέα έσοδα και τουςασφαλισμένους του ΙΚΑ. Κεφάλαια ευρωπαϊκά μέσω των αναπτυξιακών ομολόγωνκαι buy-back bonds πρέπει να δοθούν στην Ελλάδα, άμεσα αν θέλουν η βοήθεια ναέχει μετρήσιμα θετικά αποτελέσματα. Μπορούμε να το πετύχουμε γιατί οι εταίροιμας τώρα γνωρίζουν τι θα γίνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση αν η Ελλάδα δεν βοηθηθείπεραιτέρω και δεν αναπτυχθεί για να αποπληρώσει ολικά ή έστω μερικά μέσω buyback δανεισμού το χρέος της.

Δημοσιεύθηκε στο XrimaNews.gr την Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2011 11:26

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Οι τράπεζες να πληρώσουν τους τόκους για το δάνειο που έλαβαν από το Δημόσιο

Σύμφωνα με την ειδησεογραφία η Εθνική Τράπεζα, που έχει κατά 50% ξένους μετόχους, με την εισήγηση του Δ।Σ। της προς την Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων της 23/06/2011 για μη καταβολή μερίσματος σε προνομιούχες μετοχές για νόμιμους λόγους, είναι λανθασμένη και ασύμβατη με την οικονομική πολιτική της χώρας, αφού η Διοίκηση της Εθνικής που επιλέχθηκε από την Κυβέρνηση αντιστρατεύεται την κυβερνητική οικονομική πολιτική, που είναι και πολιτική της ΕΚΤ, δηλαδή της προσέλκυσης κεφαλαίων και μείωσης της εξάρτησης της από την ΕΚΤ। Η ΕΤΕ αδυνατεί να καταβάλει τόκους στους κατόχους των προνομιούχων μετοχών της που διαπραγματεύονται στην Αμερική και που κατέχουν οι Έλληνες της διασποράς ύψους τόκων ποσού 56,5 εκατ. δολ. ή 38 εκατ. ευρώ, καθώς ισχυρίζεται ότι κατά τη χρήση του 2010 είχε ζημιές ύψους 361 εκατ. ευρώ. Επίσης δεν θα αποδώσει με το παραπάνω σκεπτικό και τόκους στο Ελληνικό Δημόσιο ύψους 35 εκατ. ευρώ. Δηλαδή αδυνατεί να καταβάλει το συνολικό ποσό των 38+35=73 εκατ. ευρώ όταν τα αποθεματικά από τα κέρδη εις νέον είναι 316 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον ισολογισμό της. Οι ζημιές του 2010 οφείλονται σε προβλέψεις 1,045 δισ. σε επίπεδο τράπεζας και 1,5 δισ. σε επίπεδο ομίλου. Το πόσο των προβλέψεων όπως είναι γνωστό είναι πάντα σχετικό θέμα που μπορεί να αλλάξει κατά την απόφαση της Διοίκησης. Η Εθνική Τράπεζα, που οφείλει τόκους στο ελληνικό δημόσιο, θα πρέπει να το ξανασκεφτεί και να ακυρώσει τα σχέδιά της, ακόμα και αν της δίνεται η δυνατότητα αυτή από την ερμηνεία της νομοθεσίας. Δεν είναι σωστή συμπεριφορά απέναντι στους Έλληνες πολίτες που στενάζουν από το βάρος των μέτρων που έχει επιβάλει η Κυβέρνηση προκειμένου να πετύχει τη δημοσιονομική προσαρμογή. Οι τραπεζίτες από την αρχή υπήρξαν υποστηρικτές αυτής της προσαρμογής και οφείλουν να πληρώσουν αυτά που τους αναλογούν. Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι προνομιούχων μετοχών της Εθνικής στις ΗΠΑ με εθνική νομοθετική ρύθμιση, ελάμβαναν μέχρι τώρα κανονικά τα μερίσματα τους.Σύμφωνα με δημοσιεύματα, μικρές τράπεζες δεν πλήρωσαν ούτε το 2009 τους τόκους που όφειλαν. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, οι τράπεζες που εμφάνισαν ζημιές που υπερβαίνουν τα αποθεματικά που έχουν σχηματίσει από κέρδη εις νέον προηγούμενων χρήσεων δεν έχουν τη δυνατότητα να δώσουν μέρισμα. Δεν θα λάβουν μέρισμα ούτε οι κάτοχοι προνομιούχων μετοχών της Εθνικής Τράπεζας στις ΗΠΑ, εξέλιξη που έχει προκαλέσει ήδη αρνητικά σχόλια από τους Αμερικανούς και τους Ελληνο-αμερικανούς επενδυτές. Δεν αποκλείεται στο μέλλον να μην καταφέρει το ελληνικό κράτος να αντλήσει κεφάλαια (π.χ. ομόλογα της διασποράς) από αυτήν την κατηγορία επενδυτών, επειδή μία ελληνική τράπεζα και μάλιστα κορυφαία στη χώρα μας με επιτυχημένη και εξαιρετική κατά τα άλλα Διοίκηση της επιλογής της Κυβέρνησης δεν θα τους έχει πληρώσει τους τόκους που οφείλει. Και δεν είναι κανένα μεγάλο ποσό που θα δημιουργούσε πρόβλημα στην τράπεζα. Απορούμε γιατί δημιουργείται το πρόβλημα. Όμως η μη καταβολή τόκων προς το ελληνικό δημόσιο δημιουργεί σοβαρότατο πρόβλημα. Οι τραπεζίτες οφείλουν να γνωρίζουν πως το ελληνικό δημόσιο δεν αποφάσισε να επενδύσει στις ελληνικές τράπεζες επειδή του περίσσευαν χρήματα. Οι ελληνικές τράπεζες είχαν τεράστιο θέμα ρευστότητας, δεν μπορούσαν να βγουν στις αγορές και να δανειστούν και το κράτος ουσιαστικά τις έσωσε και πολύ σωστά δίνοντας ρευστότητα σε α) χρήμα, β) εγγυήσεις. Ως εγγύηση για την σε χρήμα παροχή/δάνειο το Δημόσιο έλαβε προνομιούχες μετοχές. Δεν αγόρασε μέσα από τη χρηματιστηριακή αγορά μετοχές. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους. Δάνειο έδωσε με 10% επιτόκιο και έλαβε εγγύηση μετοχές. Οι Έλληνες πολίτες με άλλα λόγια από το υστέρημά τους βοήθησαν οικονομικά τις τράπεζες που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα αλλά έχουν κατά 50% ξένους μετόχους. Αν το κράτος είχε επενδύσει θα ήταν λογικό, όπως συμβαίνει σε όλους τους επενδυτές κάποιες χρονιές, να μην λάβει μέρισμα λόγω ζημιών. Εδώ όμως πρόκειται για δάνειο που έλαβαν οι τράπεζες για να συνεχίσουν να λειτουργούν. Και μάλιστα δεν ήταν το μόνο. Έλαβαν και επιπλέον εγγυήσεις του Δημοσίου έναντι προμήθειας προς το Ελληνικό Δημόσιο, τις οποίες καταθέτουν στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και δανείζονται φθηνά με επιτόκιο 1%. Το δάνειο που έλαβαν από το ελληνικό δημόσιο είναι αντίστοιχο με τα δάνεια που χορηγούν οι ίδιες σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Γι΄αυτά όμως ζητούν καταβολή τόκων και μάλιστα σημαντικά αυξημένων σε περιόδους κρίσης και οικονομικής στενότητας, όπως είναι η τρέχουσα. Πως είναι δυνατόν να ζητάνε από τις επιχειρήσεις να πληρώσουν αυξημένους τόκους και χωρίς καθυστέρηση σε μία χρονιά που η μία επιχείρηση κλείνει μετά την άλλη και οι ίδιες να μην θέλουν να πληρώσουν τους τόκους των δανείων σε χρήμα που έχουν λάβει; Πως όμως μπορεί και το ίδιο το ελληνικό δημόσιο πριν δυο χρόνια να έχει ψηφίσει νόμο που να επιτρέπει τη μη πληρωμή τόκων και την ίδια ώρα να σχεδιάζει νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις; Ειδικά για την Εθνική αναφέρεται επιπλέον ότι στο πρόσφατο ενημερωτικό κατά την αύξηση ΜΚ είχε υποσχεθεί πώληση του 20% της Finansbank. Γιατί δεν τήρησε την γραπτή και προφορική δέσμευσή της η Διοίκηση; Οι τράπεζες γιατί δεν πωλούν περιουσιακά τους στοιχεία στο εσωτερικό και εξωτερικό; Γιατί αναγκάζεται να πουλάει το Δημόσιο σε φθηνές τιμές περιουσιακά του στοιχεία και δεν πωλούν οι τράπεζες; Αν χρειάζεται κεφάλαια μια ελληνική τράπεζα γιατί δεν λαμβάνει από τα 10 δισ. του οργανισμού χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, που λιμνάζουν ενώ το σχηματισθέν από μήνες Διοικητικό Συμβούλιο αναμένει να ενεργοποιηθεί;Οι τράπεζες έχουν ήδη λάβει τα τελευταία δέκα χρόνια, πολλά δώρα από τους κατά καιρούς Υπουργούς Οικονομικών. Είναι βέβαιο ότι ο αρμόδιος υπουργός οικονομικών θα κάνει ό,τι είναι αναγκαίο ώστε οι τόκοι να πληρωθούν. Είναι επιτακτική ανάγκη να αποδειχθεί στον ελληνικό λαό ότι όλοι πληρώνουν αυτά που τους αναλογούν και δεν πληρώνουν μόνο οι αδύναμοι. Είναι όμως καιρός να δείξει και το κράτος στις τράπεζες που ουσιαστικά, μετά από τέτοια οικονομική βοήθεια, τις ελέγχει με κυβερνητικό επόπτη ότι πρέπει να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες προσαρμογής και οι τραπεζίτες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Σε μία χώρα που τα βγάζει πέρα με δανειακές ενέσεις δεν μπορεί να παίρνουν λίγοι μεγάλο-τραπεζίτες ορισμένων τραπεζών, έστω και εάν διαθέτουν υψηλά προσόντα, υπέρογκους για τα σημερινά δεδομένα μισθούς (βάσει του παρελθόντος), κατά πολύ υπέρτερους του Πρωθυπουργού, των Υπουργών, των βουλευτών, των δικαστών κ.τ.λ., ενώ λαμβάνουν κρατικές ενισχύσεις. Δεν μπορούν να έχουν ακόμα και σήμερα στρατιές από οδηγούς, στόλο αυτοκινήτων, πιστωτικές κάρτες και τόσα άλλα. Πρέπει όλοι να βάλουμε πλάτη, πρέπει και οι τραπεζίτες με έργα να συμβάλουν περισσότερο στην ανάταση της εθνικής μας οικονομίας. Ο περιορισμός των διοικητικών εξόδων των τραπεζών τους θα βοηθήσει την μείωση του κόστους και την κερδοφορία των τραπεζών τους, ώστε να αποπληρώνουν έγκαιρα τις υποχρεώσεις τους προς Δημόσιο και τρίτους. Ποιο είναι το μέχρι τώρα ουσιαστικό έργο των κυβερνητικών εκπροσώπων στις τράπεζες; Άλλωστε από μία δημοσιονομική εξυγίανση πρώτες θα ωφεληθούν οι ίδιες οι τράπεζες. Που είναι η επίσημη επιθυμία για αναγκαία εσωτερική υποτίμηση τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών, αφού δεν μπορούμε να υποτιμήσουμε το νόμισμα;Και μια συμβουλή για τους αρμοδίους μιας και χρειαζόμαστε υγιείς τράπεζες: πρέπει να πεισθεί η ΕΚΤ να εγγυηθεί επίσημα τις καταθέσεις στις ελληνικές τράπεζες. Έτσι θα επαναπατριστούν τα χρήματα, θα πέσουν τα spreads των τραπεζών και θα προχωρήσουν οι επενδύσεις στη χώρα.

Δημοσιεύθηκε στο www.capital.gr την Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2011 - 06:08

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Γιατί έχουν δίκιο οι «Αγανακτισμένοι»

Η απογοήτευση ξεχείλισε νωρίς το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής, όταν οι ηγέτες των πολιτικών κομμάτων του τόπου δεν μπόρεσαν να βρουν κοινό τόπο και να αντιμετωπίσουν από κοινού τα τεράστια δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας। Η χώρα έχει κυβέρνηση, όμως η κυβέρνηση δυσκολεύεται στην πράξη να υλοποιήσει τα σωστά, αλλά αντιδημοφιλή μέτρα, πέραν των λανθασμένων φοροεισπρακτικών μέτρων του υπουργείου Οικονομικών. Οι πολίτες αυτού του τόπου είναι φυσικό να αισθάνονται απογοητευμένοι από το πολιτικό σύστημα, το οποίο ακόμα και την κρίσιμη ώρα δεν μπόρεσε να βρει πεδίο συνεννόησης. Ωστόσο, θεωρώ πως οι διαφορές που χωρίζουν τουλάχιστον τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας είναι μικρές και η απογοήτευση των πολιτών και των αγορών ήταν υπερβολική, αλλά εύκολα εξηγείται. Έγιναν επικοινωνιακά λάθη, από ανθρώπους που δυστυχώς δεν γνωρίζουν πώς λειτουργούν οι αγορές, οι επιχειρήσεις και οι πολίτες. Πώς όμως έχουμε την απαίτηση να γνωρίζουν, αφού οι περισσότεροι είναι επαγγελματίες πολιτικοί και λίγα γνωρίζουν από διοίκηση επιχειρήσεων και λειτουργία αγορών; Η ικανότητά τους είναι κυρίως να φέρνουν ψήφους στην παράταξη και στον εαυτό τους. Σε αυτό έχουν επιτυχίες, αφού στην Ελλάδα δεν υπάρχει διαχωρισμός εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας όπως στην Κύπρο.


Ακόμη και όταν επιλέγονται για υπουργοί εξωκοινοβουλευτικοί, χρησιμοποιούν τη θητεία τους για ψηφοθηρικούς λόγους, αφού μετά θα πρέπει να φέρουν ψήφους στις επόμενες εκλογές। Ελάχιστοι έχουν εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα, ελάχιστοι έχουν ιδρώσει για το μεροκάματο. Τα επικοινωνιακά λάθη της σύσκεψης πολιτικών αρχηγών Θεωρώ πως μετά το πέρας της συνάντησης των πολιτικών ηγετών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας θα έπρεπε να γίνει κοινή δήλωση ή να υπάρξει δελτίο Τύπου δεσμευτικό, στο οποίο θα είχαν καταλήξει όλοι και θα αναγράφονταν οι απόψεις και τα όσα διαδραματίστηκαν στην αίθουσα όπου συνεδρίαζαν, καθώς και τα σημεία στα οποία είχαν διαφωνία. Η καταγραφή με τα επιχειρήματα της διαφωνίας του κ. Σαμαρά ήταν κατανοητή στο πλαίσιο της Δημοκρατίας και εθνικά χρήσιμη. Θα βοηθήσει την κυβέρνηση να βελτιώσει τους όρους του μνημονίου με όπλο τα επιχειρήματα της διαφωνίας και τις μέχρι τώρα εμπειρίες που στην υπογραφή δεν είχαμε. Ήταν τεράστιο το επικοινωνιακό λάθος να μιλήσει ο κάθε αρχηγός μόνος του και να παρουσιάσει τα όσα έγιναν με τον δικό του τρόπο. Η διαφωνία είναι κυρίως οι φορολογικοί συντελεστές και η έλλειψη αναπτυξιακής προοπτικής. Τα νέα μέτρα και οι απαγορευτικές επενδύσεις...Πάντως, για να έρθουν επενδύσεις στην Ελλάδα δεν αρκεί μόνο ο χαμηλότερος φορολογικός συντελεστής. Το γενικό περιβάλλον, η ασφάλεια των επενδυτών, το ανθρώπινο δυναμικό και οι υποδομές είναι σημαντικοί παράγοντες. Η αξιοποίηση των φυσικών πλεονεκτημάτων της χώρας ευνοεί την ανάπτυξη μακροπρόθεσμα και εκεί πρέπει να δοθεί έμφαση. Η ύπαρξη δυνητικών πελατών είναι το κυριότερο. Η δημιουργική φορολογική πολιτική που χρησιμοποιείται σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, όπως για παράδειγμα το Λουξεμβούργο, η Κύπρος, η Μεγάλη Βρετανία κ.λπ., και την οποία αγνοούν οι πολιτικοί μας, είναι πολύ χρήσιμη για την ανάπτυξη. Οι ασφαλιστικές εισφορές επίσης είναι στη χώρα μας υψηλές και απαγορευτικές για κάποιον που θέλει να επενδύσει. Είναι απαράδεκτο το εργασιακό κόστος κάθε υπαλλήλου να είναι για την επιχείρηση διπλάσιο του καθαρού ποσού με το οποίο αμείβεται ο εργαζόμενος χωρίς να έχει λογική σύνταξη και σωστή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Τα ανακοινωθέντα μέτρα για τους νεοεργαζομένους είναι τελείως ανεπαρκή και εκτός αγοράς. Στηρίζουν μόνο τη διατήρηση του δαπανηρού γραφειοκρατικού συστήματος του ΟΑΕΔ. Η απουσία κοινής γραμμής και ο ρόλος ΠαπούλιαΟι δύο ηγέτες των δύο μεγάλων κομμάτων ουσιαστικά δεν διαφωνούν σε σημαντικά ζητήματα. Κακώς, λοιπόν, άφησαν αυτήν τη μεγάλη ευκαιρία να πάει χαμένη. Θα έπρεπε να είχαν καταλήξει σε κείμενο όπου θα ανέγραφαν τα σημεία στα οποία συγκλίνουν, τα ελάχιστα σημεία στα οποία διαφωνούν και αυτά για τα οποία θα προσπαθήσουν να βρουν κοινό τόπο συνεννόησης ή να δώσουν τη μάχη με την τρόικα για να τα περάσουν. Ίσως ο εκλεκτός και σεβαστός κατά τα άλλα Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Κάρολος Παπούλιας, να έπρεπε να είχε ασκήσει μεγαλύτερη πίεση και να μην αφήσει τους αρχηγούς των κομμάτων να φύγουν χωρίς κάποιου είδους συμφωνία, με καταγεγραμμένες τις διαφωνίες και τα αντίστοιχα επιχειρήματα έστω στο γραπτό κείμενο - ανακοίνωση. Σήμερα χρεώνεται την αποτυχημένη του προσπάθεια να φέρει τη συνεννόηση στον τόπο. Οι "πολυτέλειες" - μικρογραφία του κράτους στην Προεδρία Η ύπαρξη 4 στενογράφων για την τήρηση των πρακτικών κατά τη συνάντηση είναι υπερβολική πολυτέλεια και δείχνει επιπλέον τη δαπανηρή διάρθρωση που έχουν όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου, των υπουργών, της Βουλής κ.λπ. Δύο αντί τέσσερις στενογράφοι με καταγραφικό μηχάνημα ήταν υπεραρκετές. Προφανώς έχουν και στην Προεδρία, όπως και σε όλο το Δημόσιο, υπεράριθμο προσωπικό και προνόμια. Βέβαια, δεν είναι οι μόνοι. Όσοι μπορούν, γιατί έχουν τη δύναμη της εξουσίας, διατηρούν τα προνόμια ή απέκτησαν πρόσθετα προνόμια ακόμη και αυτήν την εποχή. Σε αυτό το θέμα θα επανέλθω σύντομα. Αναφέρω μόνο εδώ ότι υπάλληλοι οργανισμού που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα την ΕΚΤ μεταφέρθηκαν από το ΙΚΑ στον ίδιο τον οργανισμό για τη συνταξιοδότησή τους, για να διατηρήσουν, όπως υποστηρίχθηκε, την ανεξαρτησία τους! Ενώ αντιθέτως οι δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί, που έχουν κατοχυρωμένη την ανεξαρτησία τους από το Σύνταγμα, αφού περιεκόπησαν οι αμοιβές τους μετετάγησαν ασφαλιστικά στο ΙΚΑ! Αγανάκτηση και προτάσεις...Ο κόσμος έχει εκφράσει την απογοήτευσή του από το υπάρχον πολιτικό σύστημα και αναζητά το καινούργιο. Αν οι σημερινοί πολιτικοί δεν κατανοήσουν ότι πρέπει να βρουν λύση και από κοινού να σώσουν τον τόπο, σύντομα θα είναι παρελθόν από την πολιτική σκηνή. Είναι καιρός να βάλουμε όλοι τα δυνατά μας και να σκεφτούμε όλοι την κοινωνία. Να σκεφτούμε όλους τους πολίτες, είτε αυτοί εργάζονται στον δημόσιο τομέα, είτε εργάζονται στον ιδιωτικό. Είναι περίεργο σήμερα οι πολιτικοί να μην μπορούν να μιλήσουν για ανέργους στον δημόσιο τομέα, όταν η ανεργία στον ιδιωτικό έχει χτυπήσει κόκκινο. Άραγε θεωρούν ότι ο ιδιωτικός τομέας δεν ψηφίζει; Είναι αστείο να θεωρούν κάποιοι ότι χωρίς περικοπή δαπανών θα μειώσουμε το έλλειμμα. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσει ο συνταξιούχος, ο άνεργος, ο χαμηλόμισθος κ.λπ. να χρηματοδοτεί τις υψηλές αμοιβές των "βολεμένων". Αν θέλουν να βρουν λύσεις, ας ρωτήσουν πετυχημένους στον τομέα τους που έχουν "ματώσει" για να κρατήσουν τις επιχειρήσεις ζωντανές. Ας βγουν στο πεζοδρόμιο να ρωτήσουν πώς ζουν συνταξιούχοι με 500 ευρώ, πώς ζουν οι άνεργοι και πώς ζουν οι υπάλληλοι των 700 ευρώ. Μέχρι τότε ας κάνουν το εύκολο: Ας βρουν τόπο συνεννόησης και ας πάρουν την απόφαση να λύσουν από κοινού το πρόβλημα, αφού δώσουν το παράδειγμα και μειώσουν πρώτα στο μισό τον αριθμό των βουλευτών, τον αριθμό των συμβούλων, τον αριθμό των 6 προσώπων που υποστηρίζουν από πλευράς γραμματειακής, επιστημονικής και ασφάλειας κάθε βουλευτή (δηλαδή συνολικά 1.800 άτομα) και πληρώνονται από τους φορολογουμένους, συν το υπεράριθμο βοηθητικό προσωπικό των υπουργών που χρησιμοποιείται και για προσωπικές ή οικογενειακές υποθέσεις, τη δαπανηρή διάρθρωση των γραφείων τους που πληρώνει το Δημόσιο, δηλαδή οι φορολογούμενοι, να καταργήσουν τις πρόσθετες αμοιβές για επιτροπές που γίνονται σε ώρες εργασίας και, το κυριότερο, να περικόψουν στο μισό τις επιδοτήσεις στα κόμματα. Τελευταίο αλλά όχι έσχατο σε σημασία είναι να συσταθεί αμέσως η επιτροπή της Βουλής για να ερευνήσει και να δώσει στη δημοσιότητα τα πλαστά στοιχεία που ανακοινώνονταν και εξαπατούσαν τους πολίτες και τους επενδυτές του Χ.Α. για το ακριβές ποσοστό του ελλείμματος. Οι επενδυτές πρέπει να αποζημιωθούν από τις μεγάλες περιουσίες των υπευθύνων αυτής της τραγωδίας. Ο πρωθυπουργός πρέπει να τηρήσει τις υποσχέσεις του.

Δημοσιεύθηκε στο euro2day.gr : 07:48 - 03/06/11