Δεν αρκεί το PSI, δεν αρκεί η βοήθεια από ΔΝΤ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Αν εκτός και επιπλέον των μέτρων ανάπτυξης που χρειάζεται να λάβουμε δεν κόψουμε τις περιττές δαπάνες και μάλιστα με νόμο, όσα χρήματα και να μας δώσουν, σύντομα θα βρεθούμε και πάλι στην ίδια θέση και θα επιβληθούν νέοι φόροι. Επιβάλλεται τώρα να βάλουμε τέλος στις ανόητες δαπάνες. Να βάλουμε τέλος στους “κομματικούς στρατούς” και σε όλα εκείνα τα κατάλοιπα του παρελθόντος που φέρουν σημαντικό μέρος της ευθύνης για το σημείο που φτάσαμε. Και πρέπει αυτή τη φορά να δώσουν οι ίδιοι οι βουλευτές και οι υπουργοί το παράδειγμα.
Οφείλει ο Πρωθυπουργός, Λουκάς Παπαδήμος, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του PSI να καλέσει τους πολιτικούς αρχηγούς και να συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο μείωσης δαπανών το οποίο θα περιλαμβάνει, ολιγομελές υπουργικό συμβούλιο, μικρή ομάδα συμβούλων και πλαφόν στα έξοδα κίνησης. Να μπει τέλος στη διαμονή σε πανάκριβα ξενοδοχεία, μετακινήσεις με πρωθυπουργικά αεροσκάφη κ.ά. Το πολυπληθέστατο υπουργικό συμβούλιο όχι μόνο είναι αναποτελεσματικό, αλλά στοιχίζει εκατοντάδες εκατομμύρια στον ελληνικό λαό.
Θα πρέπει επίσης να συμφωνήσουν στον αριθμό των αστυνομικών που συνοδεύουν τους υπουργούς και πολλές φορές γίνονται “άτομα για θελήματα”, παρεκκλίνοντας των αρμοδιοτήτων τους. Υπάρχουν υπουργοί με συνοδεία μεγαλύτερη των 100 αστυνομικών! Να συμφωνήσουν σε ένα μονοψήφιο αριθμό και να μην αφήσουν παραθυράκια στο νόμο. Με ανάλογο νόμο θα πρέπει να μειωθεί και ο αριθμός των συμβούλων. Δεν μπορεί υπουργός να έχει 35 συμβούλους την ώρα που ήδη ο κρατικός μηχανισμός είναι υπεράριθμος. Δεν μπορεί ο κάθε υπουργός να επικαλείται αδυναμία του κρατικού μηχανισμού και να προσλαμβάνει στρατιά από συμβούλους που δεν θέλει και πολλή γνώση για να συμπεράνει κανείς ότι είναι παιδιά του “κομματικού σωλήνα” και φροντίζουν την προσωπική επανεκλογή του.
Κάποια στιγμή θα πρέπει να συμφωνήσουν οι πολιτικοί αρχηγοί αν ο κρατικός μηχανισμός είναι ικανός να πάει τη χώρα μπροστά. Αν δεν είναι ας τον αλλάξουν. Αν είναι ας τον αξιοποιήσουν. Δεν είναι όμως δίκαιο ούτε για τους δημοσίους υπαλλήλους να βλέπουν στα υπουργεία που επί χρόνια εργάζονται, “ουρανοκατέβατους” συμβούλους χωρίς εξειδικευμένη γνώση να δίνουν εντολές και να αμείβονται παχυλά την ώρα που αυτοί έχουν υποστεί μεγάλες μειώσεις στα εισοδήματά τους. Εκτιμώ πως κάθε υπουργός ή και βουλευτής μπορεί με 4 συμβούλους να κάνει εξαιρετική δουλειά. Άλλωστε στον ιδιωτικό τομέα γίνονται “θαύματα” με λιγότερους. Επίσης, η Βουλή δεν μπορεί να συνεχίζει να έχει σήμερα τα τεράστια περιττά έξοδα υπό τις σημερινές οικονομικές συνθήκες. Συντηρεί εκτός των άλλων: α) πολυτελή πολιτιστικά ιδρύματα, β) τηλεοπτικό σταθμό, γ) νηπιαγωγείο για παιδιά και συγγενείς βουλευτών, δ) γυμναστήριο, ε) ρουσφετολογικούς διορισμούς εκτός ΑΣΕΠ.
Θα πρέπει να γνωρίζει ο πολιτικός κόσμος πως κάποιοι αποκτούν αθέμιτα σημαντικό πλεονέκτημα στην επανεκλογή τους χρησιμοποιώντας τη στρατιά των συμβούλων τους οποίους πληρώνει ο ελληνικός λαός για να παράγουν έργο για τη χώρα και όχι για να χρησιμοποιούν τα υπουργεία για την επανεκλογή του βουλευτή-υπουργού. Ίσως θα έπρεπε κάποια στιγμή να εξετάσουν τα πολιτικά κόμματα και το να υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ βουλευτή στην επόμενη εκλογή και υπουργού. Αυτή η άποψη που έχει εκφρασθεί και από τον Πρόεδρο της ΝΔ, κ. Αντώνη Σαμαρά, δείχνει να έχει διαπαραταξιακή και καθολική αποδοχή από πολίτες που ανήκουν σε όλα τα κόμματα. Έτσι θα μηδενισθεί το ρουσφέτι. Πρέπει επίσης οι δαπάνες των υποψηφίων βουλευτών και το ανώτερο πλαφόν των δαπανών τους να μην ελέγχονται μόνο για την προεκλογική περίοδο των 3 εβδομάδων αλλά για αρκετούς μήνες (τουλάχιστον 3) πριν τις εκλογές, ειδικά τώρα που ξέρουμε πότε θα γίνουν οι εκλογές. Οι 7 σύμβουλοι των βουλευτών κακώς πληρώνονται από το Δημόσιο την προεκλογική περίοδο που αργεί η Βουλή. Αυτό συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των νέων υποψήφιων βουλευτών και πρέπει να το γνωρίζουν οι πολίτες όταν ψηφίζουν. Τα ίδια ισχύουν και για τους δημοτικούς συμβούλους. Όλα αυτά συνιστούν και στρέβλωση του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Δεν ξεκινούν όλοι οι υποψήφιοι από το ίδιο σημείο.
Όλες οι δημόσιες δαπάνες πρέπει να μπουν στο μικροσκόπιο. Το ελληνικό κοινοβούλιο και οι Βουλευτές μπορούν με ορθολογικότερη και έξυπνη οργάνωση όπως χωρισμό της Βουλής σε επιμέρους ειδικότερα τμήματα που επιτρέπεται σοφά από το εν ισχύι Σύνταγμα, αποκλειστική επικέντρωση στο κύριο έργο κλπ., να παράξουν σημαντικά ποιοτικότερο έργο με λιγότερο προσωπικό, λογικά αμειβόμενο. Αρκεί αυτό να δουλέψει σωστά και με πρόγραμμα.
Οφείλει ο Πρωθυπουργός, Λουκάς Παπαδήμος, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του PSI να καλέσει τους πολιτικούς αρχηγούς και να συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο μείωσης δαπανών το οποίο θα περιλαμβάνει, ολιγομελές υπουργικό συμβούλιο, μικρή ομάδα συμβούλων και πλαφόν στα έξοδα κίνησης. Να μπει τέλος στη διαμονή σε πανάκριβα ξενοδοχεία, μετακινήσεις με πρωθυπουργικά αεροσκάφη κ.ά. Το πολυπληθέστατο υπουργικό συμβούλιο όχι μόνο είναι αναποτελεσματικό, αλλά στοιχίζει εκατοντάδες εκατομμύρια στον ελληνικό λαό.
Θα πρέπει επίσης να συμφωνήσουν στον αριθμό των αστυνομικών που συνοδεύουν τους υπουργούς και πολλές φορές γίνονται “άτομα για θελήματα”, παρεκκλίνοντας των αρμοδιοτήτων τους. Υπάρχουν υπουργοί με συνοδεία μεγαλύτερη των 100 αστυνομικών! Να συμφωνήσουν σε ένα μονοψήφιο αριθμό και να μην αφήσουν παραθυράκια στο νόμο. Με ανάλογο νόμο θα πρέπει να μειωθεί και ο αριθμός των συμβούλων. Δεν μπορεί υπουργός να έχει 35 συμβούλους την ώρα που ήδη ο κρατικός μηχανισμός είναι υπεράριθμος. Δεν μπορεί ο κάθε υπουργός να επικαλείται αδυναμία του κρατικού μηχανισμού και να προσλαμβάνει στρατιά από συμβούλους που δεν θέλει και πολλή γνώση για να συμπεράνει κανείς ότι είναι παιδιά του “κομματικού σωλήνα” και φροντίζουν την προσωπική επανεκλογή του.
Κάποια στιγμή θα πρέπει να συμφωνήσουν οι πολιτικοί αρχηγοί αν ο κρατικός μηχανισμός είναι ικανός να πάει τη χώρα μπροστά. Αν δεν είναι ας τον αλλάξουν. Αν είναι ας τον αξιοποιήσουν. Δεν είναι όμως δίκαιο ούτε για τους δημοσίους υπαλλήλους να βλέπουν στα υπουργεία που επί χρόνια εργάζονται, “ουρανοκατέβατους” συμβούλους χωρίς εξειδικευμένη γνώση να δίνουν εντολές και να αμείβονται παχυλά την ώρα που αυτοί έχουν υποστεί μεγάλες μειώσεις στα εισοδήματά τους. Εκτιμώ πως κάθε υπουργός ή και βουλευτής μπορεί με 4 συμβούλους να κάνει εξαιρετική δουλειά. Άλλωστε στον ιδιωτικό τομέα γίνονται “θαύματα” με λιγότερους. Επίσης, η Βουλή δεν μπορεί να συνεχίζει να έχει σήμερα τα τεράστια περιττά έξοδα υπό τις σημερινές οικονομικές συνθήκες. Συντηρεί εκτός των άλλων: α) πολυτελή πολιτιστικά ιδρύματα, β) τηλεοπτικό σταθμό, γ) νηπιαγωγείο για παιδιά και συγγενείς βουλευτών, δ) γυμναστήριο, ε) ρουσφετολογικούς διορισμούς εκτός ΑΣΕΠ.
Θα πρέπει να γνωρίζει ο πολιτικός κόσμος πως κάποιοι αποκτούν αθέμιτα σημαντικό πλεονέκτημα στην επανεκλογή τους χρησιμοποιώντας τη στρατιά των συμβούλων τους οποίους πληρώνει ο ελληνικός λαός για να παράγουν έργο για τη χώρα και όχι για να χρησιμοποιούν τα υπουργεία για την επανεκλογή του βουλευτή-υπουργού. Ίσως θα έπρεπε κάποια στιγμή να εξετάσουν τα πολιτικά κόμματα και το να υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ βουλευτή στην επόμενη εκλογή και υπουργού. Αυτή η άποψη που έχει εκφρασθεί και από τον Πρόεδρο της ΝΔ, κ. Αντώνη Σαμαρά, δείχνει να έχει διαπαραταξιακή και καθολική αποδοχή από πολίτες που ανήκουν σε όλα τα κόμματα. Έτσι θα μηδενισθεί το ρουσφέτι. Πρέπει επίσης οι δαπάνες των υποψηφίων βουλευτών και το ανώτερο πλαφόν των δαπανών τους να μην ελέγχονται μόνο για την προεκλογική περίοδο των 3 εβδομάδων αλλά για αρκετούς μήνες (τουλάχιστον 3) πριν τις εκλογές, ειδικά τώρα που ξέρουμε πότε θα γίνουν οι εκλογές. Οι 7 σύμβουλοι των βουλευτών κακώς πληρώνονται από το Δημόσιο την προεκλογική περίοδο που αργεί η Βουλή. Αυτό συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των νέων υποψήφιων βουλευτών και πρέπει να το γνωρίζουν οι πολίτες όταν ψηφίζουν. Τα ίδια ισχύουν και για τους δημοτικούς συμβούλους. Όλα αυτά συνιστούν και στρέβλωση του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Δεν ξεκινούν όλοι οι υποψήφιοι από το ίδιο σημείο.
Όλες οι δημόσιες δαπάνες πρέπει να μπουν στο μικροσκόπιο. Το ελληνικό κοινοβούλιο και οι Βουλευτές μπορούν με ορθολογικότερη και έξυπνη οργάνωση όπως χωρισμό της Βουλής σε επιμέρους ειδικότερα τμήματα που επιτρέπεται σοφά από το εν ισχύι Σύνταγμα, αποκλειστική επικέντρωση στο κύριο έργο κλπ., να παράξουν σημαντικά ποιοτικότερο έργο με λιγότερο προσωπικό, λογικά αμειβόμενο. Αρκεί αυτό να δουλέψει σωστά και με πρόγραμμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου